Filozófiánk

PRIMAVERA LIFE
– Illat, fény és életkedv energiamezője

Az értékes növények természetes gyógyító erejével  hozzájárulunk az ember és természet egyensúlyának életminőségéhez.

HIVATÁSUNK

“PRIMAVERA alapítóként életünk feladatának tekintjük, hogy a kiválasztott minőségű termékeink fejlesztését felelősségteljes bánásmóddal a természet iránt végezzük, ugyanúgy ezek fenntartható előállítását. Minden döntés mögött az a gondolat áll, hogy a tiszta, hamisítatlan természet tökéletes kiegyensúlyozottsággal ajándékoz meg. Ezért a PRIMAVERA kíméletesen és tiszteletteljesen jár el a Földünk erőforrásaival.”

Ute Leube és  Kurt Ludwig Nübling

ALAPELVEINK
ÖSSZEFOGLALÓ
  1. Az gondos és felelősségteljes bánásmód az emberrel és természettel minden döntésünk alapja.
  2. A mindennapi ösztönzésünk a klienseink igényeinek a kielégítése. Értékelve és meleg szívvel vesszük a találkozásokat és nagyra értékeljük a kompetens tanácsadást.
  3. A gondosan előállított termékeinkkel több életkedvhez akarunk klienseink életében hozzájárulni.
  4. Elkötelezzük magunkat a legmagasabb minőségű és tisztaságú termékek értékesítésére. Az ökológiai termesztési projektek felépítése szívünk csücske és aktívan segítjük ezeket.
  5. A sokéves és élő tapasztalatainkat egymás között és az összes partnereinkkel megosztjuk.
  6. A PRIMAVERA-t a munkatársai identifikációja és szenvedélye emeli. Ehhez egy különleges munkakörnyezetet létesítünk.
  7. A belső és külső partneri kapcsolatok tiszta és minden oldal számára becsületes megállapodásokra és szerződésekre  épülnek.
  8. Merész és megoldást kereső teamként állunk elébe a növekedő kihívásoknak.
  9. Kölcsönös bizalom és respektálás döntő feltételek a cégünk filozófiájának és céljaink megvalósításában
SZERELMI VALLOMÁS
EMBER & TERMÉSZET

Primavera Life
ALAPÍTÓINK
BESZÉLGETÉSBEN

A PRIMAVERA LIFE alapítói és tulajdonosai Ute Laube és Kurt  L. Nübling 30 év eseménydús évére tekintenek vissza és elárulják,  hogy  még mi várható az aromaterápia pionírjától és piacvezetőjétől.

A PRIMAVERA 30 évvel ez előtt lett alapítva. Mi volt a kiinduló ötlet?

Ute Laube: Utazásaink alatt megismertük más kultúra helyiségek holisztikus szemléletét és  hitét  a növények gyógyító erejében. Amikor később illóolajokkal érintkezésbe kerültünk, egyből lenyűgöztek minket.  Maga a felismerés, hogy ezek a növényi erők egyaránt testre, értelemre és lélekre jó hatással vannak, megadta a meghatározó impulzust nekünk, hogy ezt a tudást a kiváló minőségű illóolajokkal együtt embertársaink számára is elérhetővé tegyük.

"Maga a felismerés, hogy ezek a növényi erők egyaránt testre, értelemre és lélekre jó hatással bírnak, megadta a meghatározó impulzust nekünk".

Kurt L. Nübling: Annak idején nem léteztek előállítók az illóolajokra, nem is beszélve a minőségi dokumentációkról a növények eredetét  a kinyerési módszerüket illetőleg. Így elkezdtünk keresgélni olyan termelő partnereket, akik a mi elképzelésünk szerint állítottak elő. Fontos volt számunkra, hogy a Földön olyan helyeket találjunk, ahol a növények saját maguk találták meg ideális tartózkodási helyüket.   Kereskedelmi tapasztalatunk nem nagyon volt, de  hatalmas lelkesedéssel kezdtük el vízionkat a gyógyító termékekről megvalósítani.

A PRIMAVERA bio-pionír. Mi a különleges ebben?

Kurt L. Nübling: A  célunk mai napig is az, hogy a természet  sokszínűségét  és eredetét megtarthassuk. A természet bölcsességének a respektálása és a kívánság, hogy a lehető legkevesebbet nyúljunk bele, meghatározó pont volt. Meg vagyunk arról győződve, hogy csak a hamisítatlan növényi kivonatok tudják  teljes erejüket kibontakoztatni  és így gyógyító hatással bírni. Feltétel volt a minősített biológiai gazdálkodás.  Ezért kerestük a direkt kontaktust az előállítóhoz.

Ute Laube:  A termékeinkben valamennyi illóolaj 100% természetes.  Ez azt jelenti, hogy csak a törzsnövény olaját tartalmazzák, nem többet és nem kevesebbet.  Például a rózsa több mint 500 összetevőt tartalmaz, amelyek még a legkisebb nyomokban is szükségesek az összhatáshoz.  Az összes nyersanyag egy kompromisszumnélküli nagy érzékenységű analitikai minőségi ellenőrzésen megy át és az aratástól egészen a  polcon levő kész termékig hiánytalanul vissza tudjuk követni

Az Oy -Mittelbergben székelő cégépület hiteles jelképe az ökológiai és fenntarthatósági elhivatottságukra. Milyen eszme van e mögött?

Kurt L. Nübling: Fontos volt számunkra a fenntartható filozófiánkat élménnyé és látványossá tenni.  Példaképpen az épületre kiásott föld mennyiséget 100% ban újra felhasználták.  A vízió a természeti szépség és ökológiai felhasználás  szimbiózisa volt.  Így sikerült a rózsa- és gyógynövényes élménykertünkben a sokféle  növénybőséggel   biológiai sokféleséget megvalósítanunk.

"Nincs olyan rész a vállalatunknál, ahol nem a környezetetre figyelnénk"

Ezzel a konceptussal többet adtunk vissza a természetnek, mint amennyit elvettünk tőle.  Ami kívülre érvényes, azt belülre is átvezettük:  Például új technikák egy 80% -os áramspórlást tesznek lehetővé.  Alapfeltétel volt, hogy egyaránt legyen ökológiai és költséghatékony.  Időközben a  “Naturparadies”  (magyarul ” Természetparadicsom”) – ez a postai címünk – nagyon sok látogatót csábít, nagy érdeklődés van az épület- és kertvezetések iránt.

A fenntarthatóság jelszó lett az egész kozmetikai iparban. Hogy élik meg a fenntarthatóságot a vállalatukban?

Kurt L. Nübling:  Összességében már 30 éve éljük ezt, mi előtt még a “fenntarthatóság” fogalmát mindenki emlegette volna.  Nem létezik olyan rész a vállalatunkban, ahol nem figyelnénk a környezetre.  Például a csomagolásnál  és a logisztikánál az összes aktivitásunk a “GREEN BRANDS” környezeti védjeggyel van minősítve. A munkatársak a munkahelyükön figyelnek a fenntartható tevékenységre, amely gyakran még  a személyes értékrendükre is hatással bír.

A PRIMAVERA elkötelezte magát a társadalmi felelősség területén . Hogy van ez a gyakorlatban áthelyezve?

Ute Laube: A hosszúéves  termelőpartnereinkkel állandó kapcsolatban vagyunk, tapasztalat cserét folytatunk és tanulunk egymástól. A nyersanyagaink a Világ minden tájáról érkeznek és Oy- Mittelbergben telephelyen kerülnek további feldolgozásra.  Jelenleg 12 termelő partnerünk van, akikkel 25-30 év óta nem csak üzleti hanem baráti kapcsolatban vagyunk. Az új partnereket lelkiismeretesen kísérjük  a fenntartható termesztés átállásánál.  Kistermelői projekteket segítünk kezdeti anyagi hozzájárulással,  oktatással és továbbképzéssel, garantáljuk a nyersanyag átvételét , és terméskiesésnél közös megoldásokat találunk, a nélkül, hogy a minőség rovására menne.

A PRIMAVERA 30 éves történetében voltak nevezetes vagy lényegbevágó események?

Kurt L. Nübling:  Jó 10 évvel ez előtt, amikor a natúrkozmetikai vonalat bevezettük,  bizonyára egy fontos lépés volt.  Egy további fontos időszak volt 2011, amikor az új épületbe költöztünk. Itt végre meg tudjuk mutatni, mi mögött állunk.  A 600 négyzetméteres üzletünk együtt az élményprogramunkkal  sok olyan látogatót, akik szívesen hagyják magukat a megélt és érzékelhető fenntarthatóságról meggyőzni,  csábít magához.

Mit kívánnak maguknak a PRIMAVERA jövőjét illetően?

Ute Leube: Azt kívánom magamnak , hogy továbbra is piacvezetők maradjunk.  A fenntartható tevékenységünket tovább folytatjuk azzal a minőségi igénnyel, amely a PRIMAVERA márkát jelképezni.  Hitelesség, bizalom és  a bizonyosság arról, hogy a termékeinkkel  összhangban a természettel  egy adag életminőséget és életkedvet tudunk ajándékozni, továbbra is megmarad saját víziómként.

Kurt L. Nübling: A nyersanyag utánpótlásának lebiztosítása nagyon fontos téma. A hosszú éves üzleti kapcsolatainkat továbbra is stabilan akarjuk tartani és kiépíteni. Az kívánom magamnak,  hogy az ember és természet közötti egyensúly a termékeink által érezhető és élmény legyen.  Egy nagyon gyorsan pörgő világban fontos jól leföldelve lenni  -és ezt a szó szoros értelmében  gondolom!